Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

fredag 12 juli 2013

Mojito och CC kräm

Efter en eftermiddag och kväll på sjön blev det en Mojito. I bloggen http://hemochtrevligheter.blogspot.com såg jag att det fanns en mix på Systembolaget som man blandade med mynta och is. Mynta har jag gott om, mer än kirskål, så om någon vill ha är det bara att komma hit och hämta.
                                       När mannen åkte in till land för att hämta barnens kusin
                                                  fick jag det "avancerade" uppdraget att grilla
                                                  Här är mixen
                                                   Så här blev drinken. Jag tyckte den var lite väl stark så jag rekommenderar att blanda med Sprite. Vi hade även i lite lime.
Ungefär 1 dl mix och 1 dl sprite blir lagom. (till mig gick det åt lite mer Sprite)
                          Tur att vi har nära till Ica eftersom vi inte hade Sprite hemma!

                                                    CC-kräm- Tips!
Vill även tipsa om en bra dagkräm som passar bra på sommaren. Det är Cliniques CC-cream(efterföljare till BBcream). Den skyddar(solskyddsfaktor 30) samtidigt som den ger lite färg och jämnar ut huden.

Ha en skön fredagkväll!/ S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar