Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

söndag 8 september 2013

Mingel och "dropin"- kalas

Igår hade jag lite födelsedagsfirande. Det var drop- in med buffé och femkamp. Oj, vad trevligt det var!

Buffé
Bjöd även på en dessertbuffé som jag tyvärr glömde att ta kort på.
Förkyld, men glad. Snart 40 år...Klänning: Lindex
Favoriten på buffébordet var min marinerade rostbiff.
 Till detta behöver du ingredienserna nedan, samt rostbiff så klart.
Bricka; Svenskt tenn
Marinerad rostbiff:
1kg skivad påläggsrostbiff
1 dl kinesisk soya
1,5 dl balsamvinäger
6 msk flytande honung
2-3 hackade solovitlökar(hela, små)
1 tsk grovmalen svartpeppar
1 kruka färsk timjan
Blanda allt och lägg sedan i rostbiffen. Marinera över natten, eller minst i sex timmar. Lägg upp och dekorera med lite färsk timjan.

Gästerna fick inleda festen med lite bubbel(el. cider) och femkamp. Vinnarna fick priser. Vuxenpriset gick till Micke, som fick en varm, nygjord hallon- och blåbärspaj hemlevererad i eftermiddags. Han kunde även utslagsfrågan som var en bild på en " hemlig"kvinna. Kvinnan på bilden var Marie Curie. Några trodde att det var jag...tack för det!
Barnpriset gick till Emil, min systerson. Han vann en peng till glass och godis.


 Pricka skelettet med frukter var poppis. Blir att smuggla tillbaka Mr "Ben" till sin rätta boning i morgon...
 Vi hade även ringkastning..
 Pricka olika bollar i hink.

Pricka koner med fotboll

Inte svårt att gissa vems barnet i hinken är..;-)

Samt kasta vedträn i skottkärra. Alla gick all-in.....

Jag fick väldigt fina presenter som jag lovar att fota och återkomma med i veckan.
Ha en bra kväll!/ S


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar