Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

torsdag 5 september 2013

Tre fullmatade kvällar och väldigt mycket kvällsfix

Nyss hemkommen efter tredje sena kvällen på jobbet. Trött, men det var givande och trevliga samtal och då är det riktigt kul att jobba.
Kvällarna ägnar jag åt att förbereda lite till helgens kalas. I går blev det storhandel och knäckebrödsbak(se recept i tidigare inlägg) och idag har jag hunnit göra basilikasås/ dressing till buffébordet som ska dukas upp på lördag.
Recept är Monica Ahlbergs som jag fick tips om i bloggen Ekenäsliv.
Ska vara gott till/ i det mesta. Till sallad, fisk, kött eller blanda med lite kokt färskpotatis.
Bricka Mingla, saltskål Lotta &Mary
 Ingredienserna ovan är allt som behövs. Jag gjorde dubbel sats när jag ändå var i farten. Då står den klar i hyllan när den ska användas.

Basilikasås(enkel sats):
0,5 dl vit balsamvinäger
1,5 dl olivolja
3 vitlöksklyftor
1 kruka basilika
en nypa flingsalt

Mixa och förvara i glasburk med lock



Har även börjat höstpynta i trädgården.
Nya köksbordet har också kommit idag...blir perfekt till helgen!

Har du börjat fixa höstfint i din trädgård/balkong?/ S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar