Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

onsdag 19 februari 2014

Fröken i Söder och tentan

Förra våren läste jag miljökemi vid sidan av mitt heltidsjobb. Det låter lite galet, men jag har läst någon kurs då och då. Dels för att få bredare behörighet och cv, men även för att få lite hjärnstimulans.
Förra våren hade jag inte möjlighet att fixa tentan, så nu tog jag en ny chans. Jag hade fått information att tentan skulle vara vecka 6, när jag ringde vecka 2 fick jag beskedet att tentan var veckan efter
 (vecka 3). PANIK!!!
Jag anmälde mig ändå, pluggade intensivt i två dagar och i går fick jag besked att jag klarat den. Det är verkligen värt att fira.

Vi ska också fira att det mörka sjukdomsmolnet som varit en del av vår familj sedan i höstas är så gott som borta. Det känns så skönt! Vi har valt att hålla detta inom familjen och de närmaste vännerna eftersom det varit jobbigt nog ändå med alla undersökningar, läkarbesök och operation.

Jag fick också ett annat glatt besked med posten i går. Det gör att mina utvecklingsmöjligheter och arbetsområden kommer att vara väldigt stora. Om detta återkommer jag med......

Här kommer en liten blomkavalkad. Så här fina blommor har jag hemma nu som jag fått av make, kollegor m fl(som var här på inredningsparty i måndags. Mer om detta i ett annat inlägg.)





Idag ska jag träffa en kompis och hennes barn på förmiddagen, springa runt lunch(tur att mormor och morfar kommer in till stan, så jag kan ta en liten tur när det är ljust), årlig kontroll av dotters astma och tjejmiddag hos J i kväll.
Nu ska jag fixa en fruktsallad till "mellis"
Hoppas ni får en fin "lilllördag" Kram Stina



12 kommentarer:

  1. Grattis till tentan! Det var bra jobbat! Skönt att sjukdomsmolnet är borta, sånt är aldrig roligt, det där molnet har vi också haft över oss...
    Låter som din vecka går i fullfart!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Nämen grattis! Å va skönt att molnet dragit förbi.
    Men du OVE...ååå va gulligt!!
    Jag började le bara vid tanken på en hund som heter Ove...;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Grattis till tentan och så skönt att sjukdomsmolnet dragit förbi!
    Stor Kram

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till alla goda besked! Så härligt :) Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Instämmer! Grattis till alla glada besked!!

    Men du, ibland är världen liten! (ang din hälsning hos mig)
    Hon är allt bra rolig den där Malin:)

    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att du klarade tentan! Super stort grattis!

    SvaraRadera
  7. Stort grattis till tetan! Bra jobbat! Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Härligt med positiva besked. Grattis! Kul med utmaningar. Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Grattis :), spännande stor kram Diana

    SvaraRadera
  10. Vad härligt med flyt. Bara att passa på och njuta...
    KRAM

    SvaraRadera