Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

onsdag 26 februari 2014

Fröken i Söders hemmarestaurang

Visst är det mysigt att gå på restaurang med hela familjen, men vi vuxna vill gärna sitta lite längre än barnen.
I helgen körde vi lite restaurang hemma: plankstek på oxfilé och chokladmousse till dessert. Vi åt inte i köket utan i vardagsrummet där vi oftast bara sitter när vi har gäster.
Alla barnen gillar plankstek och man kan anpassa portionerna efter hur mycket de äter.


Vi fuskade lite med bearnaisesåsen eftersom vi var på bio under eftermiddagen. Potatispurén och köttet hann vi förbereda innan bion. Jag utgick från Per Mohrbergs recept på plankstek.
Vill ni göra egen plankstek kan man köpa plankor på bl a Clas Ohlson och Cervera
Nu blir det lite plock här hemma, sedan ska jag försöka ta mig en liten löptur(om jag orkar).
Hinner jag ska jag nog även se Sveriges mästerkock.
Kristian Gidlund är med i "Jills veranda" i kväll, men det tror jag inte jag klarar av att se med tanke på att han nyss gått bort.
Ha en fin kväll! Kram Stina

4 kommentarer:

  1. Gud vad gott med planka, det känns som det var hundra år sedan vi åt det. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Vi diskuterade precis att man skulle prova egen planka igår, så tack för tipset var jag hittar plankor. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  3. Mmm.. så gott med plankstek det var det längesedan jag gjorde.

    Trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera