Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

tisdag 16 september 2014

Fröken i Söder- Veckans recept

Denna vecka tänkte jag tipsa om den goda pizzan jag gjorde för ett tag sedan.
Jag åt ju en så god pizza i Halmstad i somras och tänkte att jag ville göra något liknande själv. Den blev väldigt god, men jag kan tänka mig att den blir ännu bättre och knaprigare om man tillagar med en sk pizzasten.



Så här gör du pizzan:
Jag köpte färdig botten som jag rullade ut på en långpanna och hällde på den medföljande tomatsåsen.
På pizzan strödde jag bitar av två mozarellaostar, 1-2 dl riven ost, ca 200 g chevréost(getost) och valnötter. Efter att ha gräddat pizzan i ugnen ringlade jag över flytande honung och ruccolasallad.
Testa gärna, smakkombinationen är supergod. På barnens pizza blev det skinka, ost och ananas.
Ha en fin kväll! Kram

8 kommentarer:

  1. Mm lätt ju gott, får mig testa den. Min favorit är ett plagiat fr vår italienska rest. här istan.....tomatsås, skivor av mozarella in i ugn, när den är färdig på med parmaskinka, ruccola,delade körsbärstomater, hyvlad parmesan. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Det där lät ju riktigt smaskens!
    Jag får passa på att säga Grattis i efterskott! Fina presenter och fin klänning. Då är vi lika gamla, du och jag. 1973 är en bra årgång, eller hur :-)
    Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Men du vad gott det lät...det måste jag prova. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Åhh så gott det låter, måste jag testa här hemma:). Så fin du är i klänningen, den klär dig jätte bra! Super snygga lampor! Hoppas ni haft en bra start på veckan! Kramar C

    SvaraRadera
  5. En god kombo, jag tror vi varit på samma pizzeria och ätit samma för denvar gudomligt god där i Halmstad!

    Ha en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Ser supergott ut!!! Vilken bra idé med valnötter!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Mmmm, smarrigt det ser ut! Tack för tipset! Kram Kate

    SvaraRadera