Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

torsdag 25 december 2014

Fröken i Söder- Julafton 2014

Hej!
Hoppas att ni hade en härlig julafton igår. Vi startade upp med en tidig morgonjogg- i tomteluva!
Detta kommer att bli en tradition och nästa år hoppas vi att fler tjejer hänger med.
Före rundan- något trötta.
När jag kom hem hade hunden luktat sig till ett paket och öppnat några som låg under granen bland annat en utav hans egna.

Jag min mamma och barnen åkte till domkyrkans samling vid krubban och dans kring stortorgets gran på förmiddagen. Vi hamnade även på Barometerns(vår lokala tidning) web-tv när vi dansar.

Maken och min pappa hade fixat med maten som vi sedan åt.
Jag är inte jätteförtjust i julmat, men med lite nya inslag som fräscha sallader och lite annat gott funkar det bra. Under Kalle Ankas jul sov ett par barn och vuxna, händer det hos er också?
Juldukning- notera att någon lagt dit lite plastbestick på bordet;-)



Barnen smet från bordet snabbt!

Jag och maken
 Ingen jul utan gottebord.



Tomten kom och han var väldigt trovärdig och bra. Barnen(ej stora) trodde att det var det riktiga tomten.


Något senare kom en annan tomte och knackade på fönsterrrutan...vem det var vet vi inte än, men minstingen öppnade dörren och sa att de redan fått paket av tomten.

Kvällen ägnades åt julklappsleken, musikquiz med lite bubbel i glasen och lite tv-tittande.
Ha en fin juldag! Kram Stina




1 kommentar:

  1. Härligt & så fin Tomte ♡ ....
    God fortsättning/Kram!

    SvaraRadera