Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

fredag 30 januari 2015

Fröken i Söder- från storstan till lilla Kalmar

Efter att vi firat minstingen lite lagom igår, begav jag mig in till stan med mitt jobb efter att de två minsta lagt sig för kvällen.
Det var musikquiz som stod på programmet och temat var 70-tal. Efter ett stort antal frågor en stunds väntan, kom mina kollegor på tredje plats och mitt lag vann, tjoho!!!
Inte illa med tanke på att 26 lag deltog. Vi hade bara två fel av 60 möjliga. Tillsammans vann vi 400 kr som vi kan handla för nästa gång det är quiz.

I går handlade jag lite fika till födelsedagsbarnet. På Ekelunds och Danska Wienerbageriet här i Kalmar har de börjat göra semlewraps som är väldigt poppis i Stockholm. Den var god och lättare att äta än en vanlig semla.

Ikväll blir vi 23 personer här hemma. Vi firar lille M med lite tacos och tårta.
Jag är riktigt spänd på hur Caroline gjort tårtan denna gång....återkommer i morgon med bilder.
Ha en fab fredag! Kram Stina


5 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten och grattis till M

    Inte en semla jag ätit ännu

    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Grattis till lille M och den härliga vinsten! :-) Ni får ha en supertrevlig kväll. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  3. Grattis till vinsten och var man hittar goda semlor!
    Önskar dig en skön helg och tack för att du tittar in till mig...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni har en bra kväll. Jag skulle också vilja prova en wrap....Kram Anette

    SvaraRadera