Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

fredag 10 juli 2015

Fröken i Söder- Hemsmak och lite kackel

Hej!
Hur har ni det idag? Här är det bra....fast vädret...jag vill ha sol och värme, eller vad tycker ni.
Det positiva är att man får mycket annat gjort hemma.
Vi tittade på lite weekendresor igår, maken fyller ju jämnt så det lutar åt en weekend på tumanhand i september.
Det blir även en fest här hemma för kompisar och middag en annan dag för släkten.

Har du sett att IKEA lanserar två tillfälliga kollektioner den kommande månaden:
Hemsmak den 31/7 och Sinnerlig den 14/8
HEMSMAK består av burkar, flaskor och fina etiketter. T ex småflaskor till smoothie, småburkar till efterrätt mm. Man behöver ju inte använda dem bara till sylt och saft.
Samtliga bilder från IKEA



SINNERLIG är ett samarbete med designern Ilse Crawford och det lär nog vara många som hänger på låset när IKEA öppnar den 14/8.
Här kommer några bilder från den kommande kollektionen:




Ikväll ska vi till mysiga Kackelstugan på Öland tillsammans med bästa grannarna. Detta är det mysigaste konsertställe jag vet.
God karibisk mat och uppträdande i en omgjord lada. I kväll ska vi se Patrik Isaksson. Egentligen hade vi tänkt att höra/se på Uno Svenningsson som vi gjort de tre senaste åren, men biljetterna var slut.
Är du på Öland rekommenderar jag varmt ett besök på Kackelstugan.
Så här såg det ut förra året när vi var där:





I morgon blir det fler bilder från Kackelstugan. Ha en riktigt härlig fredag!
Vill du följa mig på Instagram, som jag precis skaffat, heter jag stinaisoder
Kram Stina

2 kommentarer:

  1. Finfina saker från IKEA. kackelstugan låter helt underbart. Nu ska jag hitta dig på Insta.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera