Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

måndag 20 juli 2015

Fröken i Söder- Lite ditt och datt

Idag har vi gjort lite ärenden, fixat lite i trädgården och gjort lite allt möjligt fast tagit det lugnt.

Bakat med mellanbarnet- Leilas goda kolakakor med ingefära där jag tredubblade receptet och tillsatte två hackade dubbeldajm i smeten.
Testa det-supergott!
 Jag avstod från kakorna(eller jag provsmakade bara;-)) och tog en shake eftersom jag skulle springa senare.
 Jag mixade(med mixerstav) 2,5 dl osötad mandelmjölk,  1 mått Forever proteinpulver(som jag även säljer), 1,5-2 dl hallon och 1
tsk lakritspulver. Det funkar även med frysta hallon! receptet är från Pernilla( Inredning och Guldkanter)
Proteinshake med hallon och lakrits

Vilda biffarna gjorde vi inte enligt förra veckans matsedel eftersom vi fick mat av våra Värnamovänner i deras stuga på Öland. Det blev dagens middag idag istället. Man kan skippa whiskeyn i sås och smet(gjorde jag), men glöm inte messmöret i såsen om ni ska göra de här goda biffarna. Jag använde kalvfärs, men nötfärs och blandfärs funkar också. Receptlänk hittar ni i mitt inlägg för en vecka sedan(eller googla på vilda biffar, Emma Hamberg).
Alla i familjen tyckte det var gott, så denna maträtt måste ni göra.

Ett litet tips om ni har illaluktande sportskor eller tygskor- spraya dem med torrshampo som du sedan skakar av innan du använder dem nästa gång. Jag har testat med dotterns fotbollsskor som inte luktar "hallon" och det funkar faktiskt! Man behöver ju inte använda sitt dyra torrschampo från frisören- jag hade ett från Hm.
Bye Bye Tåbira!
Ha en fin kväll! Kram Stina


3 kommentarer:

  1. Verkar vara ett kanontips, ska verkligen testa det på sonens träningskor som inte luktar blommor precis. :-) tackar! :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Smarta små tips du bjuder på. hallon och lakrits är ju så gott i hop. Ska göra en liten proteindrink jag med.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Så mycket gott.....smart det där med torrschampo, ska jag testa. Kram Anette

    SvaraRadera