Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

lördag 4 juli 2015

Fröken i Söder- träning, Böda och Löttorp

Veckans träning har gått bra! Tre joggingturer har jag hunnit med under veckan och i morgon är det sista gången på min löpkurs med Jessika och Anna. Fast jag har anmält mig till höstens också, bara för att hålla mig i form....
Passade på att inviga mina nya trikåer från Gina Tricots träningskollektion som jag hittade på rean.
Lite svårt att ta kort på sig själv...mannen var uppe på taket och fixade hängrännor och ville konstigt nog inte gå ner för att ta ett litet bloggkort.....


Eh, nej det blev ingen matchande topp- Less is more!

Idag hade mannens grabbgäng golfturnering, bad, femkamp och restaurang/barhäng, så jag packade in ungarna+ dotterns kompis och åkte till Böda Sand på norra Öland.
Jättehärligt väder och långgrund sandstrand. När jag var yngre fick jag lära mig att man blev mer och jämnare brun om man rörde sig i solen i stället för att sitta still....min solbränna kommer nog att vara "perfekt" efter en dag som denna...;-) hihi

Hatt Hm(Köpt i Sopot, Polen). Bikini Change, Solglas RayBan

Notera gärna söta, tandlösa och körsbärsätande O
som mer än gärna vill vara med på bilden...


När vi var färdigbadade passade vi på att titta in i min vän Annas fina sommarträdgård i Löttorp. Hon har öppen trädgård även i morgon om du vill titta in, köpa plantor eller bara bli inspirerad.
Anna vann priset som årets trädgård i "Drömhem och Trädgård" 2014.
Vem vill inte ligga här ostört med en bok och ett glas rosé?!







Pilla på saker nr 1 och 2;-)







Här hittar du hennes blogg med öppettider i morgon, mycket finare bilder än mina(som togs i en hast med mobilen samtidigt som jag hade korpgluggarna öppna på de två minsta)samt vägbeskrivning.

Nästa gång jag åker till Löttorp ska jag även besöka "rostiga tanten" som gjort många av Annas fina trädgårdsdetaljer. Hennes butik heter I &I Christina Prutz och hon säljer trädgårdkonst, presenter mm i järn, rost eller blank.

Nu blir det zzzznark för min del...i morgon är en annan soldag. Kram Stina


1 kommentar:

  1. Vilken dag! Härliga bilder på både dig, barn och trädgård. Jättesnygga träningsbrallor. Nu blev jag lite inspirerad att ge mig ut på en runda.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera