Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

söndag 29 maj 2016

Fröken i Söder- aktiv och tänkvärd vecka

Så var det söndag igen! Förra veckan körde jag Göteborgsvarvet. Eftersom jag var så himla dålig förra året( hade en magbakterie som gjorde att jag fick gå på ett stort antal toalettbesök mellan 15-21 km och kunde då knappt springa)

I år hade jag ingen runkeeper, sprang i lugn takt, gick uppför tunga backar och drack vatten vid varje vätskekontroll.
Mådde toppen både innan, under och efter loppet och tog mig i mål på  2 h och 12 min.
Tror att min mage alltid är glad pga dessa produkter som jag äter och dricker dagligen.

När jag kom hem på söndagen firade vi min pappa som fyllt år. Fixade en god grillbuffe. 

I veckan har jag varit på los- kurs( ledarskap och självkännedom)  Ensam i skogen utan mobil och kontakt med andra. Väldigt nyttigt! Konceptet under dagarna var utformat av försvarshögskolan och är en del av ledarkursen jag går detta år. 
Det var reflektioner enskilt, i grupp och med alla.
Hur många kan vara utan mobil, dator och annat i två dagar och tillbringa större delen av dessa i eget sällskap på en yta av ca 25x 10 m i skogen? Mina lärdomar var många men mest hur beroende alla är av mail, telefon mm. 

I dag har jag blivit firad på mors dag!
Fina teckningar, blommor från trädgården, ett presentkort på ansiktsbehandling( maken köpt från barnen)och topp och örhängen som dottern köpt. 
Älskar mina fina ungar!
Fotona har ett par år på nacken, men vi fick en mängd fina fotade av Jessica och Petra Cronholm. 

Vi har varit på mysiga strandnära på Öland och ätit lunch och sedan blev det glass i hamnen i Färjestaden.
De små och vi vuxna har även gått på bio; Angry Birds som var kul även för vuxna. 

Nu blir det lite jobb och plock inför morgondagen. 
Kram Stina 

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat på Göteborgsvarvet. Jag har kommit dit till att inte längre jaga tider och prestera bättre, utan träna för att må bra, både kroppsligt och andligt!
    Så nyttigt att vara utan det digitala då och då. Jag släpper allt när vi är ute och campar, riktigt skönt...
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Men gud vad bra jobbat på Göteborgsvarvet. Jag springer min allra första halvmara nästa helg. Pirrigt värre.
    Och vad spännande med los-kursen. Det skulle vara intressant att testa.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Bravo ....
    Underbara foton <3
    /Kram finaste!

    SvaraRadera