Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

måndag 28 juli 2014

Fröken i Söder- att springa eller att inte springa

Att springa Kalmarmilen på onsdag eller inte- det är mitt stora dilemma just nu.
Jag är inte anmäld än, så om jag springer blir det efteranmälan på plats.

Det som väger emot:


  1.  Jag skadade min hälsena för drygt en vecka sedan då jag skar upp 5 cm när jag hade för bråttom nerför trappan. Det blödde rejält och treåringen tyckte att jag skulle åka till "Kukhuset"(han har lite svårt med sjeljud). Det är ganska läkt, men det gör lite ont med gympaskor.
  2. Jag har ätit och druckit alldeles för gott på semestern.
  3. Det har varit så varmt att jag fått köra med Resorb 2 ggr/dag för att fungera
Det som väger för är:
  1. Det är en rolig grej
  2. Jag kommer att ta mig runt- det är 11 km kortare än Göteborgsvarvet
  3. Jag har hållt igång löpningen sedan Göteborgsvarvet med ett par rundor/ vecka
En väldigt svettig och suddig selfie efter 5 km på hotellgymmet i Halmstad i fredags.
 Fick inte igång AC:n- det var grymt varmt!
Jag som knappt brukar svettas, så detta var nog även svettrekord;-) Ha ha!!

Vi får se hur det blir, men om jag springer får ni gärna hålla tummarna! Förra året sprang jag en mil för första gången när det var Kalmarmilen. Jag tog mig runt på 58 minuter och det var jag jättenöjd med. Jag kommer aldrig bli någon snabblöpare, men jag mår bra av löpningen och det är ju det viktigaste. 

På halvmaran här i Kalmar för en månad sedan var det en 70-årig kvinna som sprang 21 km på 1h och 40min, så jag har ju 30 år på mig att bli snabb;-)

Ha en fin måndag! I morgon kommer lite bilder på vad jag har haft för mig de senaste dagarna.
Kram Stina



5 kommentarer:

  1. Du kommer nog göra det rätta. Känn efter ordentligt och ifall du springer så Lycka till! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Lycka till med vad du än väljer, att springa eller inte springa. Det är bara du som kan känna om du vill. Men jag tror att du springer :)
    Kram Erika

    SvaraRadera
  3. Jag svettas av minsta lilla så var glad att du sällan svettas, att jag sprang varvet i Maj är ibland ganska ofattbart då jag ibland knappt orkar 5 km jag mår också bra av löpning även om jag inte är en löpare ;-)

    Haha de har fina ord till vissa saker...
    Tråkigt med hälsenan!
    Jag hade nog kört på om foten känns ok, se till att dricka annat än vatten! Är saltgurka också

    Lycka till! (Om du beslutar dig att köra, du får gå lite annars)

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Hmmm det där med foten lät inte så bra men om det känns ok tycker jag du ska köra o då håller jag tummarna för att du slår din gamla tid.
    DUKTIG!!!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Usch, det där med hälsenan lät ju inget vidare, men som du säger det är ju en rolig grej... Vi ska till Kalmar i augusti då min man ska göra en iron-man, spännande:) Kram

    SvaraRadera