Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

lördag 21 mars 2015

Fröken i Söder- snöig lördag

I morse regnade det lätt, men sedan kom det även lite snö. Jag hann med lite träning i morse; gymcirkel. Just nu orkar jag att ha ganska tungt motstånd på maskinerna, det känns bra.
Min arbetsvecka i Danmark gjorde att jag hunnit dagens pass och två kortare löpturer på 4 km vardera när jag var iväg.
För inte alltför längesedan hade jag inte haft med mig träningskläder när jag åkt iväg ett par dagar så jag är nöjd med mig själv.
Resten av dagen har jag pluggat matte med dottern som har nationella prov i veckan. Dottern var glad att mamma är mattelärare som kan förklara binära talsystemet mm....
Vi har även varit på Ikea där jag hittade två svarta korgstolar till altanen(under tak)som egentligen inte skulle finnas i butik förrän på fredag- serien Nipprig. Vi köpte även lite förvaring till killarnas rum, värmeljus, lite blommor och mat i förbutiken.
Barnen ville ha pizza så jag fixade till lite plockmat till mig och maken. Barnen fick lite plock också....
Det blev parmaskinka, salami, päron, jordgubbar, vindruvor, tomater, lantbröd, parmesan-och räkröra och så lite prosecco till det.


 Ha en fin lördagskväll!

1 kommentar:

  1. Mums vad gott det ser ut :)
    Bra gjort att du tar med träningskläder när du är på resande fot, det är jag
    för lat för, hehe.
    Ha det fint !
    Kram Pia

    SvaraRadera