Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

måndag 8 december 2014

Fröken i Söder- måndag igen och snart lite ledigt

Två veckors jobb kvar sedan blir det lite julledigt. Jag har varit lite tröttare än vanligt den sista tiden så jag hoppas att ledigheten blir skön.
Veckans mat är planerad och det blir nog lite mat på bordet även denna vecka. Laxen som skulle ätits i går blir middag i kväll i stället då vi åt tacorester till middag i går kväll.
Om ni vill ha ett gott tillbehör till ugnsbakad lax kan jag tipsa om tomatsmör. Mixa bregott med lite tomatpuré så att det klart! Lätt som en plätt och väldigt gott när smöret smälter på laxen.

Resten av veckan ser ut så här:


Jag är på tjejmiddag på onsdag och då passar det ju bra med pannkakor som maken är expert på att göra. Jag gillar inte pannkakor, så de får passa på när jag inte är hemma;-)


Kassler Bombay är en ny rätt jag ska testa sedan jag sett en kompis lägga ut receptet på Facebook. Receptet hittar du här.
Återkommer om hur det smakar, men jag tror att det är ungefär som flygande Jakob.
Jag kommer dock att köra min egen variant med cashewnötter i stället för jordnötter(som jag inte heller är så förtjust i)

Tycker ni det är bra eller dåligt att jag lägger ut en veckomeny?
Kram Stina

9 kommentarer:

  1. Heeej där!
    Tycker det är toppen med dina matlistor :)
    Den här veckan blir det lite som vi känner för, det är bara lilla loppan o jag.
    Maken är på resande fot o kommer hem på fredag.

    Röran lät god och funkar säkert till vit fisk med (tål inte lax) :)
    Ha en fin kväll så hörs vi av!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Allt låter smaskens! Jag ska börja ett nytt liv nästa år haha - och bli lite duktigare på att laga mat. Jag älskar det i vanliga fall men detta år har jag varit usel!
    Tycker det är inspirerande att se en matsedel. Jag kan ju copa rakt av om in egen inspiration brister :-).

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Hallå där!
    Men å va du är duktig som gör veckomatsedel. det har jag aldrig någonsin gjort...fast jag känner ofta att det skulle vara skönt att ha en.
    Å vilken borg du bakat!! Wooooow!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Ja men det är ju jättebra:) Perfekt med lite tips när man själv inte kommer på nått! Kram

    SvaraRadera
  5. Jättebra med matlagningstips. Jag är ju usel på att planera veckans mat. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Ja lite ledighet är så välkommet. Snart! Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Jag tycker det är kul att du lägger ut det! Tomatsmör lät super till laxen! Samma här alltid pannkakor här när jag är borta! Det är inte jag som är pannkaksproffs i den här familjen!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Matlistor ger inspiration! Jag älskar pannkakor och här hemma äter vi dom också
    Med keso! Lilleman är tokig i keso!

    Ledighet väntar här också...
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Tomatsmöret lät gott. Här frångick vi veckolistan idag och det blev hamburgare från Max istället för den lax som det skulle ha varit. Ooooops! ;)

    Kram Linda

    SvaraRadera