Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

tisdag 30 juni 2015

Fröken i Söder- boktips och en hjälpande hand

Ska du iväg på semester? Då är mitt hetaste boktips(som jag skrivit om tidigare)Rosengäddaserien av Emma Hamberg. Det ingår tre böcker i serien som lockar till både skratt och gråt- mycket lättsamma.
Just nu har jag fastnat för författaren Åsa Hellberg och jag läste precis ut "Toscana tur och retur" som handlar om två kvinnor mitt i livet som ger sig ut på äventyr....boken var väldigt bra.

Har även ett par böcker till av Åsa Hellberg som jag ska läsa under semestern.


Idag har vi varit på Kalmar Länsmuseum på förmiddagen, här finns ett härligt café, utställning om skeppet Kronan, pysselhörna mm. Vi har ett årskort som kostar 250 kr och kan nyttjas obegränsat, barn går in gratis. I eftermiddag har det varit trädgårdshäng med poolbad och ogräsjakt.


Här är det så skönt att jag struttar runt i bikini- det trodde man ju inte för en vecka sedan.....
Har du fredagsmys hemma? Med lite god mat, kanske lite jordgubbar, chips, godis el dyl?

Jag tror att de flesta har det, men det finns de som faktiskt inte har råd och organisationen "Giving People" har genom swish gjort det möjligt att hjälpa de barn som inte får fredagsmys att få det lite festligt.
Jag ger gärna bort en hundralapp eller två så att några barn kan få en mysig fredag.
Vill du ge bort ett fredagsmys kan du swisha 123 137 65 24 och märk det med Fredagsmys
eller bankgiro 516-8851.
Swisha senast torsdag 2/7 om någon ska få fredagsmys(presentkort i mataffären) redan denna vecka.
På Facebook kan du läsa mer om "Giving People"

Ha en fortsatt bra dag! Kram Stina

4 kommentarer:

  1. Boktips uppskattas alltid, hoppas nu bara på att värmen kommer så jag kan ligga ute i solstolen och läsa. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, den har jag inte läst.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kanske kanske blir det lite böcker i sommar...... tack för tips. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Önskar jag hann att läsa böcker men det får bli senare:) Men tack för tips för boktips är jättebra! När jag väl vill och har möjlighet att läsa en bok är det bra att ha dessa tips. kram Pernilla

    SvaraRadera