Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

måndag 10 augusti 2015

Fröken i Söder- planering check

Jag älskar att strukturera och planera. Nu är det dags för jobb igen så då blev det inköp till veckans matsedel och struktur på veckan. Min fina make fyller år på fredag då vi firar med släkten. Nästa helg blir det barnfritt kompispartaj med fyrtio personer. Då behöver vi planera desto mer...men det tar vi efter släktkalaset. En sak i taget är det bästa om man inte ska bli stressad eller att saker och ting kör ihop sig. 

Jag hittade en väldigt bra och billig(30kr) planeringskalender med blad man river av på maxi. Den fanns även som matsedel. 
60 blad som man river av för varje vecka. 
Det finns en magnet på baksidan om man vill hänga på kylen.
Vi har en familjekalender, men sätter oss ner på söndagar och går igenom veckan och barnens aktiviteter och det är tanken att jag ska ha denna nya kalender till. 


Gillar du att planera? 

Min fösta dag med Fit1 gick bra. Efter en löprunda på 6km( som eg inte tillhör) och efterföljande bad i havet tog jag itu med styrkeövningarna som stod på programmet igår. Uppvärmning följt av  övningar med bl a sidoplanka, utfall mm. 
Programmet tog ca 30 min och alla övningar fanns på film med instruktioner som man kunde följa. Jag körde upp övningarna på tv:n via Appletv. 
Konceptet är fem pass/ vecka- tre styrka och två kondition. Ska bli spännande att se resultatet sen. 

Man behöver ett par hantlar och det hittar man bl a på stadium och Intersport. 
Idag väntar trettio minuters kondition där man får välja på flera olika träningar ex crosstrainer, löpning mm

Ha en fin måndag! Kram Stina 




5 kommentarer:

  1. Förr när barnen var mindre och båda gick i skolan, planerade jag i familjekalendern. :-) Men idag när de är stora så är min planering på en betydligt lägre nivå, tycker jag medan min kära sambo tycker att jag fortfarande planerar väldigt mkt...haha. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Hej! Smidig kalender!
    Duktig du är med träningen!
    Idag började jag jobba och vad jag är osugen... ;-)
    Har inte betalt till cykelfesten ännu, när var sista datum?
    Ha en bra vecka! Kram kram

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också planerat, det underlättar så och spar mycket tid. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Vilken god mat hela veckan! Jag gillar att planera vissa saker som festliga bjudningar, resor och lektioner (är lärare). Annars är jag rätt så flexibel och impulsiv.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Härligt med planering det ger lugn, och god matlista vart hittade du griffeltavlan ??
    Kram

    SvaraRadera