Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

fredag 25 oktober 2013

En färgblind och en mattjuv

Fick hem lite tyg till mina golvkuddar och två kuddfodral som jag beställt till tv-rummet.
Tyget var rätt men hur två gröna kuddfodral kan bli blå är lite lurigt. Frågan är: Ska jag sälja billigt till någon, behålla till något av barnrummen eller skicka tillbaka??? Det är världsliga problem som jag får ta med maken när han kommer hem. ;-)





I går och idag har jag varit med om något märkligt. Jag gick igår upp extra tidigt och förberedde en god omelett med svamp, rödlök, persilja mm. När jag kom till jobbet ställde jag min matlåda i kylen. Vid lunch var den borta. Efter en efterlysning hittade jag matlådan i jobbkylen  i morse, diskad och tom.
Är det inte konstigt att man inte ger sig till känna när man ätit upp någon annans mat? Ett förlåt eller något liknande.
Om jag hade en Ikea- matlåda? Nej, inte igår. Jag hade lagt det i en rund, grön burk som inte känns särskilt vanlig.
Vuxna människor...
men jag kanske blir utbjuden på lunch nästa vecka av "tjuven", vem vet?!

Ha en riktigt skön fredagskväll!/ S


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar