Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

fredag 29 november 2013

Ett besök på slottet och eld i köket

Vad är väl en bal på slottet? Det vet jag inte riktigt, men det blir ingen riktigt jul utan att ha varit på julmarknad på Kalmar slott. Inköpen blev: chokladpraliner från Ölandschoklad, Whiskeykorv, Gammaldags julkorv, knäckäpplen och en present till maken. Eftersom han fortfarande inte börjat läsa bloggen kan jag avslöja att Halltorps gästgiveri sålde väldigt förmånliga övernattningspaket på julmarknaden. Mat och logi för två personer för endast 480 kr(ordinarie pris 1480:-)
Min förhoppning är att få följa med, så jag passade på att ta en broschyr från Halltorps spaavdelning...
Min kamera var hemma och mitt batteri till mobilen dog, men jag tog ett par kort innan det lade av.





 Eftersom det var så ruggigt och kallt tände jag en brasa både i köket och tv-rummet när jag kom hem. Vi hade turen att det fanns en jättefin kopparspis i köket när vi flyttade in= hög mysfaktor!

Framför spisen har jag antika saker som jag ärvt efter min fina mormor
Julmarknaden har öppet även i morgon och på söndag. Entré 70 kr om du är över 12 år.
Ha en härlig kväll! Kram Stina

1 kommentar:

  1. Åå vad mysigt med brasa, behövs i den här kylan plus att det förhöjer julstämningen. Skulle gärna besökt Kalmars slotts julmarknad men tyvärr lite långt att köra, synd för det är såå mysigt med julmarknader. Kramisar Tina

    SvaraRadera