Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

onsdag 27 november 2013

Pynta pynta

Nu närmar sig advent och vad passar väl bättre än ett tips om billigt julpynt. När jag besökte på Biltema och skulle köpa en reflexväst till Vovven Ove, hittade jag lite billigt julpynt.
Jag brukar köra på vita detaljer i granen med inslag av silver.
Kottar 4-pack 9.90

Istappar 6-pack 19.90
Maken har pyntat ett av päronträden hemma, det blev lika bra som vanligt! Lyser upp lite i höstmörkret och ger en föraning om advent,,,


Det blev även en väst till Ove på Biltema, men han gömmer sig så fort vi visar västen och skäms som en hund(haha!) när den åker på. Hoppas dock att han vänjer sig. Införskaffade även varsin väst till alla tvåbenta i familjen, fanns tom i rosa för barn.

4 kommentarer:

  1. Istappar har jag också i min gran, tycker det är så fint. Kottarna gillade jag också o till vilket kanonpris. I år har vi inte fått upp ljus ute, men hoppas till helgen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Ha ha ha... Ove!!! Härligt namn! Päronträdet blev riktigt snyggt, och skönt med all belysning i mörkret! Här ska istapparna upp runt inglasade altanen innan söndag!
    Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  3. Svar: Så mysigt med julmarknad i Kalmar! Är det i Skälby eller på slottet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Julmarknaden är på slottet, torsdag-söndag.

      Radera