Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

torsdag 23 januari 2014

Fröken i Söder tipsar om fredagsmys

På en fredag vill jag helst slippa laga mat, bara sätta mig vid ett dukat bord och sippa på ett glas vitt.
Tacos är inte min grej, men ibland äter vi det också.
En av våra lokala fiskhandlare har fredagsmyserbjudande till beställning och nästa fredag kör man i gång igen.
Jag har redan beställt skaldjursfrossa till mig och mannen. I detta ingår havskräftor, räkor, musslor, exotisk frukt, bröd och såser. Det är olika rätter som erbjuds varje fredag, priserna varierar också.Denna vecka kostar det 129 kr/person
Jag gillar dock inte musslor, så jag har beställt utan och brukar då få lite extra av räkor och havskräftor.
Bild från Nabbens Rökeri
Barnen kommer nog att vilja ha pizza och då blir alla nöjda.
I morgon får jag dock fixa något eget fredagsmys;  vi kommer att grilla kött(ute) och ha lite goda tillbehör.
Ha en skön fredag i morgon och en fin helg!/ Kram Stina
PS.Man kan beställa via FB, ringa eller hemsidan till Nabbens rökeri. Jag hämtar alltid mitt "mys" på Coop i Kalmar, där de har en filial. DS

5 kommentarer:

  1. Hallå!
    Men ååå vilket ställe! Synd att det är lite långt dit från Örebro.. annars hade mitt fredagsmys varit räddat..;)
    haaha va rolig du är...gula väggar med gullig bård å lite new england på det..låter som det kan bli ett helt fantastiskt före och efter reportage..;)
    Ha en fin helg!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Gud vilket gott fredagslyx, synd att inte vi har ngt sådant här i närheten. Vi får se vad det blir här imorgon,senaste tidens fredagsgott har varit sushi. Kram och tack för din fina kommentar his mig idag /Laila

    SvaraRadera
  3. Men vad gott det såg ut! Vi pratade just om fredagsmaten här och det lutar mot räkor ;) Ha en fin fredag, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Älskar skaldjur, vad kul att ni ska till Stockholm säg till om du vill ha massa tips kram Diana

    SvaraRadera
  5. Håller med, på fredagen ska det gå snabbt med maten, helst nästan färdigt... Jisses, så gott det såg ut. Här blir det en halv variant av dit tipst. Tagliatelle med skaldjurssås! Enkelt och gott, och gärna vitt till:
    Fredagskram från Kate

    SvaraRadera