Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

torsdag 6 februari 2014

Fröken i Söder och vårens kläder- tips 1

De senaste dagarna har jag trots kylan känt lite vår i luften, det är lite ljusare och lite mer kvitter i träden. Man kan känna en föraning av vår och solsken.
Jobbar denna och nästa vecka, sedan blir det 4 dagars sportlov och mys med barnen. Det lär nog bli en hel del syskonkärleksgnabb och tjuvnyp också, men det kan ju ske mirakel....;-)
Visst bli man sugen på lite nya vårkläder?!
Jag har spanat in lite fina plagg på Lindex som jag tänkte tipsa om idag(är inte sponsrad):

Sjömansbyxor, kommer till butik de närmaste veckorna


Klänning  Holly and White

Regnkappa, i butik vecka 10

Byxa/ Chinos i butik vecka 9

Som en smaskig karamell till sommarens bränna, i butik vecka 9

Underbar sidenblus. Finns även i korallorange och leopardmönstrad

Festtop till kjol eller svart byxa. Jobbfin till ett par jeans
Det var dagens tips, men jag måste nog göra en rejäl utrensning i min garderob under mina lediga dagar innan det kommer in något nytt i garderoben.
 Kanske ska man köra en liten klädbloppis, klädbytarkväll eller en hemmaloppis med sina gamla kläder?!
Jag brukar oftast ge bort eller skänka till Röda Korset när jag rensar garderoben. Barnens kläder skänker jag till vänner eller släktingars barn.
Försöker att inte spara och samla på hög, men vissa nostalgiplagg behåller jag såklart!

Ha en fin kväll, snart är det helg! Kram Stina






6 kommentarer:

  1. Fina plagg! Regnkappan var ju läcker:)
    Vet inte om det är jag som börjar bli gammal..men visst känns det som om Lindex har "steppat upp". Nu kan man hitta mycket fint hos dem.

    Jag är inte heller någon samlare. Kan någon annan ha glädje av mitt/vårt avlagda så är jag bara glad. Kalmar stadsmission är ett toppenställe. Tacksamma för allt och då är det ju roligt att skänka:)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Gillar verkligen vad som komma ska på Lindex. :-) Men här skulle jag oxå behöva rensa innan ngt nytt får flytta in,är lite trångt i klädkammaren, hamster som man är. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  3. Så mycket snygga kläder! Måste kolla in Lindex när de nyheterna kommer! Kramis Suss

    SvaraRadera
  4. Regnkappan var läcker!! Jag skänker mycket men sen finns det plagg jag faktiskt säljer oftast de som jag köpt "lite dyrare" sen har vi åtta år mellan barnen så då känns det länge att spara kläder och gör jag det så kommer det säkert inte t användning i all fall om åtta år ;-)
    Ha en fin kväll
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  5. Så mycket snyggt! Vill ha både regnkappa, chinos, sidenblus och spetstopp! =)
    Kram och tack för fina ord hos mig!
    /Maria

    SvaraRadera
  6. Å så mycket fint!!!
    skulle V E R K L I G E N behöva en uppdaterad garderob ;-)
    Men det är svårt att prioritera när man vill ha så mycket fint till hemmet med;-)
    Den blå sidenblusen föll ju verkligen mig i smaken, precis min stil :)

    Ang boken så är min dotter 9 år. Det är en fantastisk berättelse.
    Läs en sammanfattning här så kan du se om den passar din dotter:
    http://www.bokus.com/bok/9789173550390/edward-tulanes-fantastiska-resa/

    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera