Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

måndag 17 mars 2014

Fröken i Söder blev lite förvånad

I går hade jag och några vänner stämt träff för att träffa löpcoachen Anna Johansson från Wellivate. Vi hade sett annons om detta i vår lokaltidning och vi trodde att det blir väl vi och några till. Vi var minst tvåhundra!!!
Det var mest tjejer, men ganska många killar också.
Löparcoachen var nog mest förvånad över att folk hade gått "man ur huse".
Ivriga fötter som vill springa

Några av deltagarna

Anna styrde upp det bra; efter lite stegträning på den stora gräsplanen blev vi indelade i tre grupper som körde olika intervallpass.
Det var jättejobbigt, men man fick bra tips som man kan köra när man tränar själv. Nio veckor kvar till min stora utmaning; Göteborgsvarvet på 21 km.
Jag började ju springa förra våren och fick då stanna och gå minst 10 ggr på en 3 km-runda. Trots detta anmälde jag mig till Kalmarmilen, då visste jag att jag behövde träna.
Jag tog mig runt milen på 58 minuter och det var jag supernöjd med.
Efter detta anmälde jag mig till Göteborgsvarvet, men här är målet att ta mig runt.
Om du är sugen på att börja springa, anmäl dig till ett lopp och skaffa dig en löparkompis med samma mål! Jag är så glad att jag har min fina vän S(som har bättre kondis än mig, tyvärr;-).
S och jag före Kalmarmilen
Vi tränar både löpning och på gymmet ihop 2-4 dagar/ vecka.
Det var allt för idag, nästa inlägg blir inte träningsbetonat utan jag tänkte visa lite hur det ser ut hemma hos oss. Kram Stina




4 kommentarer:

  1. Gud så duktigt av dig! Min djävlaranamma gen är inte riktigt med på löpning, men skulle önska att den där genen var lite starkare,
    Kram helena

    SvaraRadera
  2. Heja ni, så flitig. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Va kul att ni körde samma program som jag, och ja mitt mål är också att komma runt, vi får väl se hur det går för oss. :-) Men går det bra har jag redan lovat att köra nästa år också, tillsammans med min dotter, som då också får vara med. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. Heja ni vad dutkiga ni är!!! Jag tycker löpning är så bra träning och ska ta tag i den igen ett tag efter bebisen titta ut, längtar!!

    Kram fredrika

    SvaraRadera