Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

torsdag 13 mars 2014

Fröken i Söder gör pannkakstestet

Som jag berättade för en vecka sedan blev jag testpilot för Åhléns nya stekpanna Nero. Eftersom jag absolut inte kan göra pannkakor, tänkte jag testa detta. Resultatet blev bra, över förväntan. Inget brändes vid och när jag gjort några sa dottern: "Det är första gången du gjort hela pannkakor!"
Stekpannan var dessutom väldigt lätt att diska. Tog ett par snabba bilder innan barnen åt upp mina pannkakor.

Jag har tagit bort ett litet "stressmoment" också. Dottern rider på fredagar och jag tycker det är så dum tid och dag. Oftast följer morfar med, men han kan inte alltid. Maken hinner inte hem från jobbet och jag har ju både tre- och fyraåringen som jag helst inte tar med till stallet(en går bra att ta med).
När jag kontaktade ridhuset fick E en ridtid på måndagar i stället, med start redan på måndag.
Jätteskönt! Nu kan både jag, maken och morfar turas om att följa med och dottern slipper komma till diskon mm med andan i halsen.

Nu blir det soffan med mina två tidningar jag fick i brevlådan idag; "Drömhem och Trädgård" och "Allt i hemmet"
Ha en fin kväll! Kram Stina






3 kommentarer:

  1. Då var det alltså en bra stekpanna :)
    Skönt att slippa stressa på fredagar, då vill man oftast ha det lugnt,
    Kraam

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Ja det är inte lätt det där med sekpannor.. vi har testat både dyra och billiga.. Förut hade vi Jamie Olivers dyra panna.. nu har vi en från IKEA... den har hållt längre...;)
    Smarrigt med pankakor..
    Min snäcka kommer från Nice i Marieberg/Örebro
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Mums för pannkakor! Dom ser jättefina ut så jag antar att pannan klarade testet :-).

    Ha en bra helg!
    Kram Malin

    SvaraRadera