Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

onsdag 23 april 2014

Fröken i Söder- i skogen

I dag tänkte jag visa lite bilder från vår skogsutflykt i söndags. När E var liten var jag Mullefröken och vi var ute i skogen varje helg, nu blir det mer sällan.
Visst är jag i skogen med hunden och på joggingturen, men att spendera ett par timmar i en skogsdunge är bara så rofyllt.
Vi kollade på myrstackar, kottar, plockade pinnar och blommor.
Utöver blommorna fick vi även med ett par fästingar hem. Jag hittade dem på Ove(hunden) men de hade inte fastnat eftersom han har fått fästingmedel.
Jag avskyr verkligen fästingar! O och E är TBE-vaccinerade och nu är det även dags för mig och killarna.




Nu blir det snart natti natti för mig. Minstingen har inte förstått det där med lov, utan vaknar före 5.30.
Kan säga att hans humör=trotsåldershumör har drivit mig mer eller mindre till vansinne i dag så jag var inte ledsen när jag fick åka till gymmet.;-)
Har nog fått ett helt gäng nya, grå hårstrån idag....
Sov gott! Kram Stina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar