Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

lördag 7 juni 2014

Fröken i Söder- en utmaning

Nu är det gjort, jag har anmält mig till nästa års Göteborgsvarv!
Trots att jag aldrig löptränat lyckades jag på ett år ta mig från 3 km med löpning varvat med promenad till att genomföra ett Göteborgsvarv. Detta har varit mitt sätt att komma i gång, jag har t om valt ett löppass framför ett bra tv-program!

Under förra året sprang jag 1-2 ggr/ vecka med pass på 3-10 km. 12 veckor innan loppet följde jag ett träningsprogram på jogg.se
Vill du verkligen börja träna så rekommenderar jag dig att anmäla dig, du lär garanterat bli piggare, slankare(eller fastare hull) och gladare.
Du behöver bara ett par bra skor!
Se till att testa ut skor på ett ställe där de kan filma ditt löpsteg(finns bl a på Intersport Kalmar, Baronen)
Det kostar inget och du har 30 dagars testtid. Trivs du inte kan du lämna tillbaka dem.

Har du en kompis som också vill komma i gång är det bra att anmäla sig gemensamt, då kan ni prata och träna samtidigt.

Antar du utmaningen? Ses vi i Götet om ett år?
Ha en fin lördag! Kram Stina

2 kommentarer:

  1. Nej tyvärr vi ses inte i Göteborg, i alla fall inte på Göteborgsvarvet, men gärna vid något annat tillfälle :) Jag önskar jag skulle kunna springa varvet, men mina knän fixar inte det, en gammal fotbollsskada sen min ungdom som aldrig ger med sig. Men jag är imponerad av alla som tar sig runt, heja dig :)

    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Å himmle! Stort Lycka till!!!
    Jag kan heja iaf;-)
    Å vilken smarrig tårta i förra inlägget, mums!
    Ska du förresten på bloggeventet i Enköping 30/8?
    Ha de gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera