Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

tisdag 17 juni 2014

Fröken i Söder- snart midsommar


Efter att ha kickat igång kroppen vid 05.00 den fjärde morgonen senaste veckan känns det bra att det är lite långledigt i helgen.
Maken har åkt till jobbet tidigt och i och med detta vaknar även jag. Trots att han verkligen försöker smyga känns det som om jag har en stor elefant som klampar runt och då är det lite svårt att somna om...;-)
Det positiva i kråksången är att vi får frukost på tumanhand eftersom barnen sover ett tag till.
På fredag är det midsommar och väderprognosen ser inte särskilt lovande ut. Vi brukar åka ut på sjön på dagen för sillunch, jordgubbstårta, bad och dans kring en liten midsommarsång som vi gör på ön där vi befinner oss och grilla hemma på kvällen. Vi blir åtta vuxna, sju barn och två hundar.
I år lutar det åt att vi även på dagen är hemma för sillunch mm.
Vår jättealtan med tak och infravärme gör att vi kan sitta "ute" även om det regnar.
Jag har kvar femkampen sedan min födelsedag, så den kan vi också använda om barnen blir rastlösa.
Vad hittar ni på vid midsommar?
Kram Stina

9 kommentarer:

  1. Hej hej!
    å det låter som ni får en härlig midsommar ändå..;) Å så skrattar jag här för den där elefanten bor hos mig med..fast här är det på kvällen han klampar in på tå för att inte väckas...hihi..
    Vi ska fira en lugn midsommar med bara ett annat par, barnen är med kompisar.
    kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Heeej vännen!
    Ha ha ha, inte lätt att vara elefant;-) Jag är lättväckt jag med, även om min man verkligen tassar på tå;-)
    Vi ska fira midsommar i min systers familjs sommarhus i Timmernabben. Vi är 8 vuxna och 8 barn :-) Det ska bli såååå mysigt o trevligt! Ligger precis vid vattnet så vi hoppas på uppehåll iaf:)
    Ha en fin midsommar nu!
    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hej! Vi drar till Skåne torsdag-söndag. Vi är tre familjer som firar tillsammans. Det blir golf, midsommarlunch, grillning och mycket annat kul! Längtar och hoppas att vädergudarna är med oss ;-)
    Ha en trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  4. Sådär lättväckt har jag också blivit och upplever maken som en elefant!

    Vi ska fira familjemidsommar i år med nästan hela min familj!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Här bor också en elefant, konstigt att det är så svårt att vara myra när man är man.
    Här har vi ett traditionellt midsommarfirande med ca 20 vuxna och en massa barn. Vi klär midsommarstång och går tipspromenad och så brukar vi spela brännboll allihop. Så håller vi på hela långa natten.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Inte lätt när man är lättväckt ;) själv har jag inga problem att sova om nån annan är uppe men går upp vid fem-tiden på mornarna för att gå med hundarna ;)
    Hoppas ni får en bra midsommar med inte för dåligt väder, kram Suss

    SvaraRadera
  7. Å va kul!!!! Jag planerar nog att köra, så klart att du kan åka med oss:)
    Vi hörs innan dess;-)
    Ha de gott och sov gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Jag vet inte om det är en riktig midsommar utan en droppe regn, men jag håller tummen på att det inte blir en våt afton. Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Så kul det låter!! Men vi gör som ni, hoppar över sommarstugan och håller oss hemma hon min syster som har uterum. Då sitter vi nästan ute ändå:)
    Glad midsommar!! Kram

    SvaraRadera