Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

söndag 15 juni 2014

Fröken i Söder- soffan i sommarskrud

Jag tycker att det är kul att förnya rum och möbler efter årstiden. Med lite nya kuddar, blommor och lyktor kan man förändra mycket även om möblerna i huset är vita, svarta och grå.
Kuddarna som jag hade på altanen förra året får sommarpimpa soffan i vårt burspråk under ett par veckor framöver.
På bilden har jag min favoritblomma lupiner, men idag ska jag plocka in ett fång med jasmin- det doftar ljuvligt ute i trädgården nu.



Kudde Serholt(ej från i år)
När man läser bloggar får man ett och annat tips, igår rökte vi räkor på grillen efter ett tips från Tina.
Det blev verkligen supergott och det gick fort eftersom man tog räkorna direkt från frysen och rökte. Vi hade bröd och  creme frachie med saffran till, men en god aioli vore inte heller helt fel.
Det enda som behövs är rökspån av körsbärsträd, en grillkorg, en grill med lock och så frysta räkor såklart!
Idag blir det en joggingtur, lägga i båten i sjön, klippa häcken och i kväll ska mitt arbetslag träffas.
Ha en bra dag! Njut av solen!
Kram Stina
PS. Glömde nästan bort mitt filmtips. Jag och maken såg "The Butler" igår. Den var verklighetsbaserad och handlade om en man som tjänstgjort som bulter på Vita Huset under sex presidenter. Filmen speglade både butlerns liv, segregationen och samhällets utveckling i USA. Jag fick filmtipset av en kille i min klass DS

4 kommentarer:

  1. Supergulliga kuddar. Dina tips är ju kanonbra Tack! Ha en fin dag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ååå vad kul att du gillade de rökta räkorna, en stor favorit här hemma. Kul att förnya med saker man redan har o snyggt blev det. Ha en fortsatt mysig dag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Somrigt och fint. Godis med räkor...... Kram anette

    SvaraRadera
  4. Fina kuddar! Roligast är somrig inredning tycker jag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera