Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

lördag 16 augusti 2014

Fröken i Söder- för den goda saken

Efter träningen i morse åkte jag och barnen norrut till Mönsterås(Elmhult) för att plocka solrosor. En man har ett helt fält med solrosor för självplockning och alla intäkter går till Hjärt- och lungfonden. Man lägger valfri slant i en gammal mjölkkanna vid fältet. Förra året samlade de in över 30 000kr på solrosplocket.



Jag blev även tipsad om en loppis i närheten av en bloggläsare(kul att du läser bloggen!) som jag träffade vid solrosfältet. Där hittade jag några gamla buteljer som jag tänkt att ha vid kvällens dukning. De står i diskmaskinen nu, men jag visar bilder imorgon. Jag träffade en annan bloggerska, Johanna som har bloggen Huset, kakorna, livet på loppisen. Titta gärna in på hennes blogg.

På hemvägen svängde vi förbi Råsnäs konfektyrer i Timmernabben där vi handlade brända mandlar mm.


Nu blir det lite fix inför kvällens kalas/ kräftskiva. Visst blev det en fin bukett när jag kombinerade solrosor med blommor jag hade i trädgården?!
Stor vas Cervera

Ha en fin lördag! Kram

3 kommentarer:

  1. Vad häftigt med självplock av solrosor. Och så fint. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg kombination. Härliga blommor solrosor är, man blir glad av dom. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Sååå fint! Och för en god sak, hör det ju ännu finare. Kramizz och jag hoppas ni fick en fin kväll/Laila

    SvaraRadera