Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

tisdag 12 augusti 2014

Fröken i Söder- guld eller silver?

Det där med att välja glasögon är inte lätt!
Jag har linser och ser inte särskilt dåligt, men det är skönt med glasögon ibland. Mina gamla är sköldpaddsfärgade och väldigt markanta.
Nu har jag valt ut två par; samma båge men olika färg. Ljus guld eller silver är frågan...
Silver?

Ljust guld?
När dottern skulle fota i morse reflekterade glasögonen riktigt mycket. Vi fick ta fotot lite från sidan, men jag hoppas att ni ser den lilla skillnaden. Det lutar åt de ljust guldiga, men jag vet inte än.
Ska definitivt välja en antireflexbehandling på dem när jag bestämt mig.
Det blev quick-quick fotografering innan jag ilade till jobbet....
Silver

Silver

Guld

Guld
Märket på glasögonbågen heter Vasuma.(Från Björkegrens optik i Kalmar)
Vad tycker du? Hiss eller diss? Snygga eller fula?
Och vilken färg är bäst?
Kram Stina

6 kommentarer:

  1. Jättesnygga bågar, passar verkligen dig. Men lite svårt att se färgen, men jag håller nog med dig, om att de guldiga är bättre, de känns lite varmare. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Jätte fin är du i båda men håller med om att de guldiga är lite bättre:)! Hoppas allt är bra! Kramar C

    SvaraRadera
  3. Guld säger jag!!! Lite varmare uttryck med dom.
    Kram Kate

    SvaraRadera
  4. Jag tycker de är super snygga. Svår att se skillnaden på färgerna men jag hade nog valt det du använder mest i dina smycken..... Kram anette

    SvaraRadera
  5. Du passar verkligen i den bågen! Men svårt att se skillnad på silver eller guld på bilderna. Men kanske är det lite varmare med de guldiga kanske. Vad känner du själv?
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Riktigt snygga,men jag tycker nog de guldiga för de passar så bra till ditt blonda snygga hår/Kram du fina!

    SvaraRadera