Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

fredag 5 december 2014

Fröken i Söder- Nu ska lökarna ner!

I går fick jag ett sms som gjorde att jag tog en liten omväg på vägen hem. Blomsterlandet rear ut alla påsar med blomsterlökar för endast 10 kr/ påsen(om du är medlem, vilket är gratis att bli)
Vi har mycket vårblommor i trädgården, men det är ju så fint när rabatterna exploderar i färg efter vinterns grå och vita besök.
Jag köpte en hel del och kommer även att peta ner lite i krukor så har jag vårens planteringar klara också. Fram till dess har jag lite tall och granris i krukorna så får krokuslökarna lite sällskap i vinter och det är ju inte så snyggt med krukor med bara jord...





I morse var jag och dottern på VIP-shopping på HM. God frukost från Espressohouse och 20 % rabatt. Det blev lite saker till mig själv och några julklappar. Vi hann med både shopping och "breakfast to go" innan jag skulle till jobb och hon till skolan.
Återkommer under morgondagen med lite bilder på vad jag handlade.

I kväll är maken på julfest så jag och barnen ska mysa med lite god mat och snacks.
I går struntade vi faktiskt i att städa som vi annars gör på torsdagar. Jag sprang en runda och sedan kom en fin vän på besök. Ibland är det bra att frångå sina rutiner och bara ta det lite lugnt.

Veckans träning blev två löprundor. Hade tänkt att träna i dag, men det går ju inte när maken är i väg.
Behöver dessutom ladda till söndag morgon då jag ska köra "Mickes trippel" på gymmet:
45 min indoor- walking, 45 min gymcirkel och avsluta med 45 min spinning.

Ha en fin fredag! Kram Stina

3 kommentarer:

  1. Härligt att sätta lökar och du ar köpt riktigt fina sorter tycker jag. Häftig träning du ska göra, jag hade typ dött tror jag eller nästan i alla fall. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Du tänker redan på vårlökar, du är så vaken och jag ja...vad tänker jag på? Ja det kan man undra...... Hoppas du har en bra fredag. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Jag petade ner några lökar för nån månad sen, ska bli kul att se vad det blir av det:) Ha en fin helg! Kram Emma

    SvaraRadera