Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

söndag 15 februari 2015

Fröken i Söder- tips och veckans mat

I går var vi ute och åt med goda vänner. Jag tog carpaccio till förrätt och oxfilépasta med gorgonzola till varmrätt, supergott. Efter middagen gick vi vidare till en pub, "Satan i gatan"där vi tog ett glas innan vi gick hem. Jag träffade tre killar som jag gick med på gymnasiet, det var kul att prata lite med dem och höra vad de gjorde nuförtiden.
Inför morgondagen tänkte jag tipsa om ett par fina fynd på Netto. Oftast kommer det inte så många ex av varje vara, så det gäller att vara där redan på måndagen om man vill ha något särskilt.

Vaser för 59 respektive 99 kr
Bilder från Nettobladet
 Korgar till plädar, kuddar, tidningar, ved etc. Stora 99kr/ st och små, rektangulära för 59 kr/st
Veckans mat blir lite spännande att se hur den smakar. Tre av rätterna är från Linas Inspirationskasse som kommer i morgon. Vi fick ju en påse gratis även om vi inte är kunder längre. Jag kommer att lägga ut recept och bilder om det är något jag tycker är gott och kan rekommendera.
Eftersom jag och barnen är lediga tisdag-fredag så blir det nog en komplettering av matlistan med utflyktsmat, beroende på vad vi hittar på.

Ha en skön söndag! Kram Stina




4 kommentarer:

  1. Kul att gå ut och äta. Carpaccio är så gott tycker jag.

    Har aldrig testat Linas matkasse men det verkar ju rätt bra. Du är så duktig med veckomeny! Jag lyckas några dagar, sedan blir det -oj då ska man äta idag igen???!!!

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  2. Alltid lika härligt att gå ut och äta.
    Fina fynd, är så sällan på Netto men jag borde helt klart ta mig dit.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som en trevlig kväll. Kul att se gamla klassisar. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Låter som en super trevlig kväll och att gå ut och äta är ju oftast väldigt gott.
    Fina Netto-fynd !
    Fin kväll till dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera