Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

tisdag 28 april 2015

Fröken i Söder- inredning och vänner

I kväll ska jag och ett par vänner på föreläsning på Kalmar Slott- inredning i balans. Det ska bli trevligt och intressant. Vi kommer även att äta soppa och ta ett glas vin i slottsrestaurangen före föreläsningen.
Jannice Wistrand- inredare

Vi får se om min inredning blir mer i balans efter föreläsningen....den känns relativt balanserad när det är nystädat.
Men det går väldigt snabbt innan den bli obalanserad..."nudisten"(minstingen) slänger av sig alla kläder på golvet(inkl kalsonger om han kan)så fort han kommer hem.
"Byggmästaren"/handbojsälskaren(mellan) sprider sitt lego överallt och vill helst leka tjuv och polis med handbojor varje dag.
"Tonåringen"(stora)är mest ordningsam förutom att man ganska ofta ser spår av disk efter ett antal(3-6 pers) när man kommer hem. Hänga här på håltimmen är poppis och det är helt ok...men hur svårt är det att ställa in disk i diskmaskinen??

Jag själv är väldigt bra på att samla på mig en klädhög i fåtöljen i sovrummet....men där är jag inte ensam, eller??;-)Är ni duktiga på att hänga in kläder?

Maken är t o m mer ordningsam än mig...och det är ju tur att någon ser till att det blir balans;-)

Kram Stina




10 kommentarer:

  1. Det låter riktigt, titta intressant. Du måste berätta sen...... Kram från slarver Anette

    SvaraRadera
  2. Hon är så duktig och väldigt bra som föreläsare, ni kommer få en toppenkväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Fnissar högt här åt ditt inlägg. Ja klädhögar på just min stol i sovrummet växer ständigt. Disk efter tonåringen också. Hoppas du får en trevlig kväll. Kraaaa pia

    SvaraRadera
  4. Intressant föreläsning, berätta mer sen! hallen är väl den inom feng shui som berättar vem vi är?!
    Haha jag har minst halva garderoben i fåtöljen i vårat rum och min klädkammare där har ordagrant en bomb slagit ner... oj så slarvig jag är

    kram och ha en trevlig kväll
    Sandra

    SvaraRadera
  5. Vilken spännande föreläsning. Haha din minsting är som min och han är 18 år, klär av sig så fort han kommer hem (men behåller kalsongerna på ;)) och slänger kläder överallt... Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Spännande & Kalmar slott så mysigt ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera
  7. Hoppas ni har en trevlig kväll! Kramar

    SvaraRadera
  8. Ha ha ha... vi diskuterade precis hur svårt det kan vara att ställa in i diskmaskinen !! Samma problem hos många familjer, och att man kan ju släppa det man har för händer överallt. Alla badlakan som "tappas" både här och där...., Men nu mer släpper jag ner det på deras golv och stänger dörren dit in och jag slipper se eländet ;) Det hjälper lite...
    Onsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  9. :-)....tror nog att alla familjer har samma problem, den där diskmaskinen är på tapeten flera gånger i veckan, plus en massa annat, och då är "våra" bara sk "vuxna". :-) Hoppas ni hade en härlig kväll. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  10. Ja det där känner jag igen hi hi! Jag är en pedant med oordning, hur går det ihop?!
    Lite röra gör inte så mycket tror jag...det finns ju så mycket annat att göra än att damma och städa!
    Ha en glad dag...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera