Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

måndag 18 maj 2015

Fröken i Söder- Ätit har vi gjort...

Idag tänkte jag visa ett urval av bilder på den goda maten vi hade på hotellet.
Varje kväll fick man kryssa i vad man ville ha till förrätt och varmrätt på morgondagens lunch och middag. Gillade inte barnen något fixade de pasta bolognese, carbonara eller lasagne till dem.
Till både lunch och middag var det salladsbuffé, förrätt, varmrätt och sedan dessert.
Man kunde välja mellan flera olika rätter och det fanns även vegetariska alternativ.

Några bilder från det jag plockade från salladsbuffén som innehåll både varmt och kallt:


Och lite för- och varmrätter:





Och dessert....varje dag(både till lunch och middag) kunde man välja mellan ost, jordgubbar,
bara glass och ofta något mer t ex pannacotta

En och annan god glass intogs på stan
Och körsbär, ost, oliver och korv köptes på marknaden.
Korven och osten fick vi ha i hotellets kyl. Det tog vi med oss i resväskan hem.


Blev ni hungriga?
Kram Stina

8 kommentarer:

  1. Hjälp vad hungrig jag blev plötsligt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ehhhh japp det blev jag. Så mycket gott!! Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Mmmm....yes! :-) Mycket gott måste jag säga. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. Allt såg jätte gott ut! :) Mums....!

    SvaraRadera
  5. Åh så gott det ser ut!!!! Kramar

    SvaraRadera
  6. Oj så mycket gott.
    Verkar som ni har haft en riktigt skön semester.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Men lägg av så mycket gott. Jag sitter här och är hungrig och det blev ju inte bättre nu;) Kram

    SvaraRadera