Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

onsdag 6 maj 2015

Fröken i Söder- det grönskar

Åh vad det är härligt när man har en kväll som denna! Ljumma vindar och en härlig trädgård att vara i.
Jag slängde ner lite fler lökar i höstas, så nu har vi fullt av tulpaner, pärlhyacinter, hyacinter mm i trädgården. Päronträden och körsbärsträdet är i full blom.
Jag hade gärna velat ha ett äppelträd och en magnolia, men det kommer säkert inom några år...




 Hur det kommer gå med mina stackars olivträd som jag tagit fram från övervintringen vet jag inte....hos mig blir de nog inte 300 år som jag läste på lappen.

Däckstolarna som står uppe på altanen kommer vi att ta ut i trädgården under helgen.
Har du mycket växter i din trädgård?

Kram Stina

10 kommentarer:

  1. Härligt med massa växter i trädgården, vackert med alla färger.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Lummig fin trädgård du har. Olivträden kommer säkert igen, de brukar vara lite tröga i starten om de torkat ut under vintern.
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  3. *Skratt... Mina olivträd är lika fina som dina.... Tror inte det kommer gå så bra, om jag ska vara ärlig :/ Vad kul att se bilder från er trädgård! Ser jag gärna mer av!!
    Onsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  4. Åh så roligt att få kika in i din lummiga trädgård. Visst är det härligt! jag har försökt med olivträd jag med ..Inga bra resultat alls. Suck! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig trädgård ni har!
    Jag kan tyvärr inte ha tulpaner på kolonin eftersom vi har så mycket rådjur som älskar att mumsa på dom! :(
    Förra sommaren åt dom upp allt dom kom åt!
    Ha en jätte fin dag.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Så fint du har det. En trädgårdsälskare hade gråtit om det sett min trädgård......Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Å, vilken trädgård ni har!!!
    Jag vill verkligen ha in meeeeer som blommar här:))

    O tack söta du för dina fina ord.
    Jag blir så rörd av all omtanke <3
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  8. Vilken fin entré ni har till trädgården! Magnolia är vackert, tyvärr har rådjuren ätit upp båda mina, trots nät runt...
    Klipp ner olivträden mina tog sig igen...
    Skrapa lite på stammen är det fortfarande "grönt och färskt" under barken så lever den, annars är det bara att säga tack o hej

    Kram på dig
    Sandra

    SvaraRadera
  9. Så fint du har det! Kul att se! Jag är helt inne i trädgård just nu..... :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  10. Fin trädgård! Mitt olivträd ser likadant ut, återstår att se om det hämtar sig....
    Kram J

    SvaraRadera