Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

söndag 28 juni 2015

Fröken i Söder- recept mm

I morse vaknade vi tidigt här i huset. Efter frukosten begav vi oss till svampskogen för att leta efter goda, gula kantareller. Tyvärr hittade vi inga, men vi fick en mysig förmiddag i den lummiga skogen.
Efter lunch packade vi fikakorgen och åkte ut på sjön på en fisketur i solen. Ingen fisk nappade, men så skönt att ha varit ute hela dagen.



I går kväll grillade och åt denna goda potatissallad med recept från Ernst himself- och då vet ni att det är gott. Receptet är från boken "Sommar med Ernst". Jag letade efter färsk körvel i två butiker innan jag fann det på Ica Maxi.






En vecka kvar tills mannens semester börjar. Dottern åkte med mormor och morfar till kusinerna idag, så jag och grabbarna får roa oss själva.
Har ni några planer för veckan?
Kram Stina




6 kommentarer:

  1. Ser underbart ut att vara ute med båten.
    Riktigt rogivande.
    Jag längtar också efter att det gula guldet ska visa sig i skogen.
    Veckan som kommer blir lugn så vitt jag vet nu! :)
    Men vips så kanske vi hittar på något bus.
    Ha en jätte fin start på veckan.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med båttur. Vi ska ut på Fredag och mysa med båten i havsbandet. Gott med Ernst potatissallad. kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Så mysigt att kunna åka ut med båten. :-) Här har jag en ledig dag idag sen blir det jobb igen tills helgen. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. Wooo,så mysigt på sjön ♡ ...
    Härligt att fiska & gottit mé maten/Kram

    SvaraRadera
  5. Så mysigt och rogivande. Låter som en perfekt dag :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara bilder !!!
    Så mysigt att vara ute på vattnet och fiska
    Med hela familjen
    Kramisar

    SvaraRadera