Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

tisdag 21 juli 2015

Fröken i Söder- separera och bio

Vi bestämde oss för att separera igår.....inte från varandra, utan våra minstingar som är två pigga killar med bara 16 månader emellan. De har haft ledigt så länge nu så de har gnabbats en hel del de senaste dagarna(läs brottats och gett varandra små tjyvnyp....)
Dottern skulle vara med kompis, så maken tog minstingen till simhallen och jag och den blivande sexåringen åkte och kollade in leksaksaffären där vi handlade ett par småsaker, åt på Ikea och tog sedan en bio med kompisen(grannen) och hans mamma. Vi såg "Minions" och jag tyckte den var lika bra som barnen- superrolig!!!
Jag skrattade högt flera gånger(och jag är inte lättroad...;-)).

När vi kom hem hade dottern och hennes kompis gjort goda chokladmacarons- visst är de duktiga!


Nu ska jag mysa ner mig i soffan och kolla "Morden i Midsomer" som var inställt förra veckan p g a Victoriadagen.

Vi ska också planera en överraskningsresa nästa vecka. Det gjorde mina föräldrar alltid med oss när vi var barn; jättespännande att inte veta vart vi skulle. Det kunde bli både dagsutflykt eller utflykt med hotellövernattning. Vi fick bara veta hur många dagar och om vi skulle ha badkläder med.

Vi har några resmål på G, det gäller bara att det inte ska krocka med andra aktiviteter som är inbokade.
Vart det blir får ni veta snart......men gör gärna detta med era barn. Mina föräldrar åkte med oss även när vi flyttat hemifrån...
När vi väl har bestämt oss gäller det att vi(läs maken) inte försäger oss!

Ha en fin kväll! Kram Stina


5 kommentarer:

  1. Åhh jag blev alldeles svettig. Men det var ju bra gjort av er att tänka så. Hemliga resor har jag inte varit med om förutom den jag ordnade själv. Roligt i alla fall och sånt som barn gillar tror jag. Kraaaaam pia

    SvaraRadera
  2. Hu inte skrämmas så där!!!! Jag blev ju alldeles kallsvettig i typ 1 sekund!!;)
    Phu, ja, jag tror att man behöver göra så ibland när man har syskon.
    Här hemma har vi ju bara en som är ganska bortskämd skulle jag tro;-)
    Mysigt med överraskningsresa, nu blev ju jag med nyfiken:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ja ibland behöver man dela lite på de små skatterna!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Men jösses vad du skräms!
    Så du tyckte Minions var bra?! :)
    Jag känner mig lite skeptisk till den.
    Vad spännande med en överraskningsresa!
    Ska bli roligt att höra vad det blev sen!
    Ha en fortsatt fin semesrer!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka tjejer så duktiga......Jag vill också se Minions, vet bara inte vilket barn jag ska lura med mig då mina grabbar är lite stora haha. Kram Anette

    SvaraRadera