Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

fredag 16 oktober 2015

Fröken i Söder- snabbmat


Fredag!
Härliga känsla även om det är regnrusk ute.
I går gjorde jag och dottern snabbmat på under 30 minuter. 
Här hemma lägger vi mycket pengar på mat, men vi prioriterar mycket frukt och grönt samt fräscha råvaror.
Fast vi äter även makaroner och falukorv mm men det är ju inte lika kul att fota😜

Igår stekte vi minut- kycklingfilé med citronpeppar, halloumi, gjorde bulgur med grönsaksbuljong, russin och nektariner, vitlöksbröd med oregano, kall sås med turkisk yoghurt, mynta och honung samt tärnad mango....






Snabbmat med lite helgfeeling!
Jag har jobbat VÄLDIGT mycket i veckan då helgen blir lugn. I morgon ska vi till goda vänner på middag annars är inget planerat. 
Vad hittar ni på i helgen?
Kram Stina
PS. Glöm inte tävla om armband före kl 24.00 DS

6 kommentarer:

  1. Mmm ser gott ut. Jag önskar att jag la mer tid och pengar på mat och bättre råvaror.....är lite dålig på det.Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Ser absolut jättegott ut. Här blir det skaldjur i kväll och det ska bli så gott. kanske jag ska på dressyrtävling i morgon .. Vi får se. Kraaam och trevlig helg! / Pia

    SvaraRadera
  3. Åh så mycket gott och upplägget gör väldigt mkt också. Fint!!

    Trevlig helg o kram Anna

    SvaraRadera
  4. Så fint ni gjort! Råvaror är så viktigt! NJUT i helgen nu och boken nedan är jag väldigt nyfiken på men tyvärr är just bokläsning något som blivit bortprioriterat hos mig. Men jag älskade första boken av denna författare. Kramis

    SvaraRadera
  5. Mmmm, både låter och ser gott ut :-)
    Ha de bäst. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  6. Såg både gott och lät hur gott som helst :)
    Stor kram till dig fina
    Sanna

    SvaraRadera