Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

måndag 2 november 2015

Fröken i Söder- "nyttigt"godis

God kväll!
Har just packat ihop lite Foreverbeställningar till mina kunder och avnjuter en kopp te med nyttig kokoschokladboll i soffan.
De hör gjorde jag härom dagen: inget fett, inget socker men väldigt goda!

Så här gör du dem:
Mixa 
10 dadlar, urkärnade
1 dl osötad mandelmjölk
1 påse kokosflingor(200g)
1/2 tsk kanel
1/2 tsk vaniljpulver( bredvid vanillinsocker i bakhyllan)
1 msk kokosolja( är mer fast än flytande och finns i bakhyllan)
1 msk starkt kaffe 

Rulla till bollar och doppa i 100g 70% choklad som smält i vattenbad.
Strö över kokos
Man kan även skippa chokladen  och rulla i kokos. 
Supergoda!!!!
Ha en fin kväll! Kram 




4 kommentarer:

  1. Mums! jag har testat liknande och tycker dom är godare än dom vanliga. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. De där nyttiga bollarna är ju bara så goda, men jag doppade aldrig mina i choklad utan bara kokos, och det blev också gott. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  3. Nyttigt godis tackar jag inte nej till! Gott!

    KRAM Anna

    SvaraRadera