Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

onsdag 6 juli 2016

Fröken i Söder- ett väntat,"hemligt" besök

Idag har jag haft två trevliga personer här på en pratstund. Mer om detta får ni förhoppningsvis se i höst. Vi pratade om allt möjligt men mest om mat....
Hunden Ove gillade dem också. 
Jag svängde ihop några oroligt lättbakade och goda brödbullar efter ett recept jag hittat på bloggen " Mitt godaste, finaste"

Har ni jordgubbar över från gårdagen ksn jag tipsa om att göra jordgubbsshots till frukost el mellanmål.
Mixa ca 250g jordgubbar med lite vatten. Tillsätt en knivsudd florsocker och häll upp i små shotglas. 

Här i söder regnar det och det fina vädret vi hade stundtals i helgen har lyst med sin frånvaro. Här ser ni ett foto från hur kul vi hade i helgen! ( bjuder på detta hi hi). Min klänning har jag redan fått flera frågor om; den är från Stockholms klänningfabrik och köpt på Mikara här i Kalmar.
I måndags var vi på mysiga Kackelstugan på Öland. Vi kollade på Tomas Andersson Wij. Missa inte denna pärla med god mat och svenska artisteliten på plats. Ännu ett besök där väntar i sommar då Patric Isaksson och Uno Svenningsson uppträder. 

Kram Stina 

3 kommentarer: