Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

fredag 30 september 2016

Fröken i Söder- päronpaj mm

LVips så gick denna veckan också!
Vi har haft kalas för mellankillen i familjen och min mamma.
Denna vecka har jag faktiskt handlat klart i stort sett alla julklappar och födelsedagspresenter till barnen som fyllde/ fyller igår, i november och i januari. Känns väldigt skönt måste jag säga...
Idag tänkte jag bjuda på ett supergott recept på päronpaj som jag fick när jag var på kurs på mysiga Stuvenäs som ligger ett par mil söder om Kalmar.
Kan varmt rekommendera Stufvenäs med Bansai spa och mysig natur precis utanför dörren.
Jag serverade pajen med lättvispad grädde.
Ha en härlig hösthelg!
Kram Stina

2 kommentarer:

  1. Mums vad gott. Önskar er en fin helg. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Mums så gott!
    måste testas alltså :)))
    Var där förra veckan med med jobbet to-fre :) Å så nu dennan veckan var jag där på annat uppdrag :)
    Men nu... stupa i säng tror jag ;-)
    Kraaaam Anna, som ska kolla sin kalender ;-)
    Funkar nog eg bättre efter jobbet för mig. Inte den veckan som kommer men den därpå?

    SvaraRadera