Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

lördag 28 september 2013

Barnkalas och vuxenmys

Dagen före den stora bemärkelsedagen hade O kalas med sina dagiskompisar. Dottern och hennes kompis hjälpte till med lekar, korv- och glasservering och fiskdamm. Efter ett par timmar med lek och stoj, åkte jag med dottern för att fixa presenter till min mamma som fyller år på måndag.

Barnen fick pizza i kväll, medan jag och maken okynnesåt= frossade i 2 kg havskräftor som intogs med bubbel som sig bör.

Nu blir det Bond och "Skyfall" på dreamfilm, i morgon väntar sång och presentöppning på morgonen, sedan firar vi O:s födelsedag med de närmaste på eftermiddagen med middag, tårta mm
födelsedagstårta med "sång" och siffror som man kan byta ut. Från Jabadabado

Café, Egen tillverkning


 Vi flyttade ner lekcaféet från killarnas rum som fick agera glass/ korvkiosk dagen till ära. Jag har gjort caféet av en tv- bänk med hjul, en träram(3 brädor), lite tyg från Ikea och 4 träbokstäver. Caféet används flitigt av barnen och deras kompisar då de leker affär, café mm



Kräftor. Inget slår havskräftor från Västkusten

Bubbel i glas från Åhléns. Tallrik Hackefors, Ljuslyktor Iitalla

Före frosseriet...visar inte hur många jag åt;-)



Fortsatt skön helg! Var rädda om er/ S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar