Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

söndag 29 september 2013

Kalas, tårta och en överraskning

 I dag har vi haft en underbar söndag här i sydost. Strålande sol och ganska varmt. Vi har haft kalas även i dag för de närmaste. O fick mycket fint: piratsaker, lego, kläder mm. Bästa presenten var ett playmobil- piratskepp! Vi bjöd på djungelgryta med diverse tillbehör. Gröna bönor, bananer, konserverade mandariner, mango chutney, tomat, gurka, cashewnötter, oliver. För de som känner mig väl ser att tallriken nedan är min?! Vad är det som jag helst inte äter??? (Gissa i kommentarsfältet nedan)
 Högst upp på  sonens önskelista efter piratskeppet, var en pirattårta.
Detta löste jag genom att låta någon annan göra den. Söta Caroline som har bloggen St Heaven street gjorde denna superfina tårta! Allt på tårtan gick att äta och födelsedagsbarnet var inte lite nöjd. Tom skattkartan hade ätbar färg!

Vilket "pill"! 

En strandad pirat.

 Jag fick också en överraskning av min bästa vän som inte kunde komma(hon var duktig och sprang tjejmilen) när jag firade min 40- årsdag. En övernattning med mat och spa på Ronneby Brunn om ett par veckor. Tack fina E, det kommer att bli toppen!
 Avslutade dagen med löpning; 5 km blev det. Tack S och E för sällskapet i spåret!
Nu väntar lite arbete framför datorn, lite ostbågar och ett getöga på danska serien "Bron". Simultanförmågan behöver tränas!
Njut av kvällen! / S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar