Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

måndag 16 september 2013

Hemma igen.. och hustomtarna har fixat i ordning

I natt kom vi hem efter en härlig weekend i Palma. Två dagar vid poolen och tre kvällar var riktigt skönt. Har längtat efter mina tre barn, men samtidigt har de haft det toppen med mormor och morfar boende hos sig.
Idag var det jobb igen och i morgon bär det av till Skåne i två dagar för att få lite utbildning.
Jag har många järn i elden, men det är ingen som slår min mamma på fingrarna när det gäller att vara effektiv...
Utan att vi nämnt något(eller tyckt att det varit stökigt på vissa ställen) har hon(och pappa):

  • städat och rensat kyl och frys
  • plockat i ordning i alla köksskåp/ lådor
  • ställt i ordning i småkillarnas bokhylla
  • städat i alla köksskåp
  • tvättat och strukit tvätten
  • dammsugit
  • städat i alla skåp/lådor i groventrén
  • städat/rensat i medicinskåpet
  • städat i städskåpet
  • lagat stek som vi åt i dag
  • och tagit hand om barnen och hunden förstås!!
  • + säkert fler saker jag missat.
Hade räckt med barnvakt, men jag är väldigt tacksam. 
Tusen tack!

Glömde också bifoga kortet på förrätten vi åt på Ribello i fredags!
Carpaccio i världsklass!!
Blev också lite utklädningskläder; piratsaker till killarna och Halloweensaker till dottern.
Maken köpte byxor och en tröja och detta följde också med i planet hem:
Klänning till dottern, Zara

Klänning till mig, Mango

Tröjax 2 till sönerna; Zara

Topp till mig, Zara

Det var allt för i afton. Nu blir det saga och gos med de minsta, sedan lite tid med dottern./ S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar