Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

söndag 22 september 2013

Höstgarderob till barnen och kräftskiva

I går tillbringade vi en stor del av dagen ute. Mellankillen hade knatteskutt och stora tjejen spelade fotbollsmatch. Jag passade på att handla lite presenter till kusinen J, som firar sin femårsdag med brunch idag. Jag handlade höstjackor och skor till alla barnen på det lokala Modehuset(galleria). På Lindex har de 20% på alla barnkläder, så passa på idag om du vill/ behöver höstekipera dina barn.



Skor till 2 små killar- Skopunkten

Jackor Lindex 249 för svarta, 199 kr/ st för den blå och gröna

Skor till dottern, Skopunkten


Vi var bjudna på höstens sista kräftskiva-. Det var knytis och vi skulle ta med oss en matig sallad. Jag gjorde två; en vegetarisk och en "vanlig". De vuxna trotsade höstkylan och satt ute en stund, barnen mumsade på tacos inomhus.


Couscoussallad(veg)

Kyckling- och baconsallad


Sallad i närbild

Ett tips när man gör en matig sallad är att blanda en dressingmix och blanda i salladen. Till couscoussalladen valde jag grekisk mix och till kycklingen balsamico. Jag kokar dessutom couscousvattnet med grönsaksbuljong.

Kräftskiva. Foto: Malin Wollin
Har du inte läst Malin blogg hos tidningen Mama, kan rekommendera den. Man känner ofta igen sig.

Vi hade också en liten kille hemma som målade TV:n med sin Top Hat, fast han sa till oss att det var Ove(hunden) som var den skyldige!
Så här fint blev det!
Ha en bra söndag!/ S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar