Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

lördag 5 oktober 2013

Bio, ett vad och knäckig äpplepaj

I går inledde vi helgen genom att 3/5 av familjen= jag och killarna gick på bio med grannen och hennes minsting. Jag såg att filmen skulle hålla på ca en och en halv timma och jag hoppades att M som är 2,5 skulle kunna sitta stilla ett litet tag. Han ville så gärna följa med!
Bilparkeringen var också väldigt intressant#utanför bion

Flygplan

Efter toabesök före filmen blev det ytterligare två under själva filmen samt en extra inköpsrunda av klubba(=muta). Storebror var nog både glad och tacksam att grannen var med, när han hade en lillebror och mamma som avvek några gånger.
Sista kvarten fick M spela på min mobil...Storebror O och grannens pojke som är lite äldre uppskattade  dock filmen.

Idag har jag bakat en knäckig äpplepaj. Mycket god, jag hoppas att ni nappar på receptet och gör en själva. Ni lär inte ångra er! Receptet kommer här.

Ingredienserna

Fina äpplen; skärbräda med Stockholmsmotiv(Emelie Ek)

Färdig paj. Pajform Gerbera
 Dottern var sugen på paj. Hon sprang skoljoggen igår och hade slagit vad med klassens "snabbaste" kille att om hon slog honom skulle han vara hennes slav i två dagar. Hon slog honom med 6 minuter, men när han kom i mål sa han att vadet inte gällde längre eftersom hon hade bättre kondition än honom och då var det inte rättvist. Dotten var nöjd ändå och killen lär nog inte ingå några vad eller avtal med fröken L mer!
Hann ta en snabb bild innan dottern "smet" iväg med tallriken..
Nedan är en bild som jag tog efter morgonens promenad med hunden.

Regnbåge- utsikt från vår trädgård


NJUT AV KVÄLLEN!/ S






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar