Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

söndag 6 oktober 2013

Pasta i skördetid

I går hade vi en hemmadag i regnet. Det blev lite läxläsning med dottern och hushållsarbete( plocka, tvätta, städa, baka)
På eftermiddagen tog jag en promenad och en joggingrunda med grannen. Det blev promenad till slingan, 3,5 km löpning och sedan promenad hem. Kändes helt ok i mitt lår. Jag har ju haft lite problem med en sträckning i baksidan av högra låret..Igår "dopade" jag mig med både hästliniment och ibumetinsalva och det gick faktiskt bra.

Fat: Living and room

Kvällsmys med vin och ljus
 På kvällen gjorde vi "Pasta i skördetid" och här kommer receptet/ingredienserna:

  • Fläskfilé
  • 2 paprikor
  • 2 vitlöksklyftor
  • champinjoner
Stek ingredienserna ovan och blanda sedan i
  • 2-3 dl vatten
  • 1 köttbuljongtärning
  • 2 dl creme fraiche
  • färsk timjan och persilja efter smak
  • 1 krm cayennepeppar eller mer
Precis före servering rör du ner 
  • 2 dl lagrad, riven ost
Serveras med tagiatellepasta och dekoreras med timjan och persilja.



Jag gillar verkligen hörnan vi har i vårt burspråk. Möbler Norrgavel,
Kuddar Mairo, Matta Em möbler. Lykta Jellybean,
Kruka Paradisverkstan, Öland

...och läshörnan under trappan. Fåtölj  Bonn, Em möbler
Pläd Klippan och bokhylla
med tidskriftsamlare String(arvegods)


Här kan man ta med en tidning in på toan eller sätta sig i läshörnan
Nu blir det diverse trädgårdsarbete, ska bl a flytta en pionbuske och har konsulterat Anna,trädgårdsexperten så att den inte ska dö.
Vi funderar också på att åka till Kalmar Länsmuseum i eftermiddag där man kan leka sjörövare, fika och titta på utställningar. För ynka 150 kr får man ett årskort som gör att man kan gå in obegränsat. För barnen är det fri entré.

En skön söndag önskar jag dig!/ S

2 kommentarer:

  1. Ett toppenrecept till mina killar som äter kött, sparas. Vilken mysig läshörna du skapat. Skönt att krypa upp i, tända ljus o läsa en bra bok. Kramisar Tina

    SvaraRadera