Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

söndag 3 november 2013

Tyskland nästa

I morgon bär det av till Tyskland. Jag och en kollega åker iväg för att hålla ett föredrag och åker hem igen på tisdag kväll. Tyvärr kan jag inte många ord på tyska: "Jag älskar dig", "God morgon"," God dag", "Tack ", "Skål" och "En stor öl"räcker inte långt.
Tur att jag har goda vänner som kan tyska(Tack Catrin för tyskan och Ulrika for the perfekt english words!).
Det blir ett föredrag på engelska och en powerpoint på tyska.
Förmiddagen har vi spenderat i grannstadens badhus; bättre och varmare än det vi har här i stan.
Ett litet vattenland med ett skepp för små "pirater"




Fyndade lite arbetskläder i går på Indiska. Visar dem dock inte själv, eftersom jag fortfarande ser ut som en dränkt katt efter simhallen.
Kofta och klänning Indiska

Stövletter Ecco från Footway, Strumpbyxa Indiska
 Ha en skön söndag!/ S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar