Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

söndag 29 december 2013

Fröken i Söder bokar resa

Trots att vi väntar på ett besked vi inte fått än, bokade vi vår årliga Italientripp i maj. Lite senare än vanligt eftersom vi vill åka i samband med Kristihimmelsfärdshelgen då vi är lite lediga.
Vi åker till Cervia, en badort i norra Italien. Vi hoppas att få med oss lite goda vänner också.
Det blir en vecka med god mat, gott vin, sol och bad, marknadsbesök(här finns inget krimskrams eller kopior) mm
Cervias hamn( bild från nätet)
Jag bokade flyg till min och dotterns tjejhelg i huvudstaden i mars. Hon fick biljetter till Medlodifestivalfinalen och då passar vi på att mysa en helg utan de andra.(Hollister lockar också, verkar vara motsvarigheten till Takano man hade själv på högstadiet?!)
I mars har vi även en resa till Malmö inplanerad med makens jobb.
Utöver detta blir det besök hos min syster i Billdal, till vänner i Karlstad, Göteborgsvarvet 17 maj
(kommer jag orka springa 2,1 mil?)sedan är första halvåret av 2014 bokat.
Bild Internet


Jag är riktigt sugen på att hyra hus i Thailand nästa jullov eller runt höstlovet vecka 44, så jag tar gärna emot tips och prisuppgifter.
(Ska bara övertala maken också...det blir den svåra biten)Det måste vara 100% ormfritt eftersom jag är otroligt rädd för ormar.
Nu blir det en ofrivillig joggingtur med löparvännen(6 km) och sedan väntar lekland med de två små. Avslutningen av dagen blir middag hos goda vänner på orten jag växte upp i(Blomstermåla).
Ha en skön söndag! Kram Stina

7 kommentarer:

  1. Åh vad härligt! Precis vad man vill ha att se fram emot nu när det är så mörkt, skönt för er! Och Götebrogsvarvet, duktigt du är!! Det kommer du klara fint! Hoppas dagen löppass gick bra också och du har en fin eftermiddag!

    Kram fredrika

    SvaraRadera
  2. hmmm försvann min kommentar?
    kram Nilla
    Japp tydligen...
    Jag skrev iaf att du verkar ha mycket härligt att se fram emot! Italien är vårt favoritland. Vi har varit i Thailand men gillar Italien mer:) Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. *Skratt* Sitter och velar på en resa till Barcelona eller Milano Krist himmelfärdshelgen...! Thailand är lång flygresa, men underbart land. Får se vad det blir i vår...
    Hittade Du några byxor på H&M?!
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  4. Underbart att ha något att se fram emot, eller ja du har ju ganska mycket :-) så kul!!
    Jag ska också springa varvet!! Klart vi klarar det!!! Vi får pusha varann under våren!!!
    Jag hoppas på en resa till påsk, en storstads resa :-)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Å den där Italien-resan hade jag gärna följt med på!! =)
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Jag är imponerade av din planering. Men det är helt rätt att planera i tid då har du något att se framemot. Jag kom från Thailand igår efter att har firat jul där och jag kan verkligen rekommendera det. Trodde aldrig att jag skulle lämna den svenska julen för några årsedan men då det är så svårt att få till ledighet med skola och jobb så blev det vår enda chansen för oss att komma iväg på en tvåveckors vinter semester. Resan var verkligen fantastisk. Vi hyrde inget hus men valde att åka runt till olika öar och det kan jag verkligen rekommendera. Det är hur lätt som helst att resa runt och Thailändarna är så måna om att ta hand om oss turister. Jag är också rädd för ormar men det är sällan man ser ormar i Thailand och det enda djur jag sett på två veckor är hundar, en katt och tre kackerlackor.
    KRAM OCH LYCKA TILL!
    Milla

    SvaraRadera
  7. vad mycket roligheter. Vi sitter också och spinner på vad året 2014 ska ge...vi får väl se vad som händer. Kram Anette

    SvaraRadera