Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

lördag 28 december 2013

Fröken i Söder saffransfrossar

I morse ringde klockan vid 07.00. Våra annars morgonpigga barn sov en liten stund till. Jag åt en lätt frukost, sedan blev det ett tufft pass på gymmet. När jag kom hem gjorde jag goda sockerbullar och en längd med saffran, mycket smaskigt. Barnen ville inte ha, så grannarna och mina svärföräldrar fick "offra" sig.
Maten som består av kyckling och ugnsrostade rotfrukter står i ugnen och sköter sig själv. Nu är det snart dags att utfodra familjen.
Så här blev mina saffransbullar(blev 20 st) och en längd med nutella och hackade nötter i. På längden ringlade jag lite glasyr.
Längd med nutella och nötter


Något snyggare före gräddning





Sockerbullar

Bullar i närbild
Vi har även passat på att vara ute i dag, samt kört tor till dotterns fotbollsträning. Jag blev eskorterad av en riddare, det händer inte varje dag....
Ha en bra lördagskväll! Kram Stina


3 kommentarer:

  1. Ser galet mumsigt ut.....Ha en fortsatt mysig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Men åå vad gott...jag är en riktig saffransfan. Det är så gott och med nutella kan det inte bli fel....mums. Kram Anette

    SvaraRadera